Dagen efter!!!

Ja så var det dagen efter! Ja det är ju alltid dagen efter något. Men nu är det dagen efter en härlig vinprovarkväll. Det var P-O Häggmark som höll i det med den äran. Både vad det gällde att ha valt de rätta vinerna och till att sköta om kvällen. Tack ska han ha. Ja vi luktade, suktade, smakade och nej rapade gjorde vi inte. Även om det var gott och smakrikt. St. Anna och Milton Park (Australienskt!!)var mina favoriter även om jag är fötjust i vitt vin vilket ett av de fyra också var. så varsågod och prova ni också kära läsare. Hur vinprovning går till kan ni se nedan. Sista bilden visar hur det är dagen efter....... Alla kommentarer är onödiga! 

En del är lite närsynta medans andra föredrar lukten........

Och alla har vi våra olika sätt att njuta av vin! 
Och för en del blev det så att säga tankar för stunden dagen efter......

Nog sagt om denna kväll. Men trevlig var den.
Idag är en ny dag och två saker är gjorda. Jag och Jan hämtade min gamla men så underbara mor för att hälsa på Stig och Ulla. Det är konstigt men visst är det så att man delar olika gemenskaper med olika människor. Fundera på det. En gemenskap vi delar är Australien. (Ja jag vet att det är tjatigt, men jag kan inte rå för det.)och idag har jag fått många nya kunskaper. Bl.a. att det finns sexhundra olika eukalyptusträdsarter. Visste ni det?? Inte jag. Jo jag blev lite klarare med vad jag ska fundera på tack vare Stig och Ulla.
EN KUL GREJ!!! När vi satt framför datorn och letade Australien "stuff" och jag gogglade "sevärdheter Australien". så som nr. 2 kom då min bloggadress upp!!! KUL va???
Och inte blev dagen sämre av att de bjöd på en jättegod middag med äppelkaka och vaniljsås till dessert. Tack ska ni ha det gjorde ni bra....
Till och med mamma fick ner lite grand. Visst var hon(Elin) lite trött när vi kom hem till Anderstorp men nöjet att få komma ut väger nog upp tröttheten. Jovisst vi var ju vid pappas grav och tände ett ljus och satte dit en blombukett. Det kändes riktigt bra. Tror att det är bra att sådana här dagar finns, som fars dag, då man får en chans att stanna upp och reflektera. Hur ser jag på mina föräldrar? Hur är jag som förälder? Hur kommer mina barn att se mig när jag inte finns längre?? ja det finns många tankar....
Det andra jag gjort idag är att ha skickat in svaren på mina högskoleuppgifter. Det är alltid lika nervöst och nu är bara att vänta och se om man blir godkänd. Skulle vilja ha hela dagar att kunna fördjupa mig i detta. Men då får man väl börja forska och där är jag definitivt inte.
Oj hade ett avbrott på en timme sådär. Fick kontakt med Ida så det blev att vi försökte komma underfund med vad vi ska hitta på och hur vi ska genomföra det när jag kommer ner. Blir bara mer konfunderad.
Det är många tankar nu men de får stanna där de är för nu stänger jag butiken för idag och så ses vi nästa gång. Godnatt.

Kommentarer
Postat av: ida

Det ser ut som om ni hade kul på er vinprovning! Kanske ska ta det lite lugnare med vinet nästa gång? Ni är ju faktiskt inte 20 längre ;) hihi!

Var allt bra med mormor? Tänkte jag skulle skriva ett brev till henne snart och se om jag kan skicka med lite biler.

Hoppas det går bra med högskoleuppgifterna, du kommer säkert klara dessa jättebra med!



Hälsa pappa och koffe, och förresten appropå din fråga i inlägget, du och pappa är absolut de bäst föräldrarna man kan ha!! Du kan vara helt lugn, ni gör ett superbra jobb som pappa och mamma! Älskar er jättemycket!

2009-11-08 @ 12:04:13
URL: http://whenthenisnow.blogg.se/
Postat av: Skogsviola

Tur att jag inte hade med kameran! Jag tänkte skriva lite om samma vinprovning idag, men det får bli utan bilder. Jag tror jag koncentrerar mig på inspirationen istället för desperationen dagen efter!

2009-11-08 @ 14:58:30
URL: http://skogsviola.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0