Stormen är över!

Ja lite så känns det nu. Det var ett tag sedan jag var här och mycket har hänt. Det är väl som en del påpekar att jag har mycket omkring mig. Kanske lite väl mycket känns det som just nu. Men som sagt imorgon blir det lugnare.
Läste Idas blogg och insåg att det var ett tag sedan jag var där och kikade. Men vi har haft mycket kontakt ändå. Har börjat få ordning på vår planering för min vistelse. Har beställt inrikes flygresor och hotell via datorn för första gången och det var lite kymigt. Kändes inte helt ok att lämna ut kortnr och andra uppgifter. Men det är väl så här det går till nu för tiden. Börjar man bli gammal månne?????
Högskolestudierna går framåt och skulle skicka in veckans uppgifter som jag suttit med de sista nätterna. Då visade det sig att webstudieplatsen låg nere till på måndag, så det blir till att vänta. Men uppgiften är gjord och det känns skönt. Det är bara oron för att inte bli godkänd som finns kvar. Men det har gått vägen hittills så jag lever på hoppet!  Nu är det bara tre inlämningsuppgifter kvar. Även om det är jobbigt så är det kul för det är många kunskaper jag har fått som jag uppskattar.
Min bonustjej Emelie var här en kväll och fikade vilket jag tyckte var väldans trevligt. Saknar stunderna med både henne och de andra tjejerna. Det är upplyftande att få höra och diskutera med de som är yngre (jag säger inte unga för då låter jag så gammal och det vill man ju inte vara)
Har varit på stadsteatern och tittat på En handelsresandes död vilken de spelade fantastiskt bra. Har syntokat den en gång och ska syntolka den på fredag igen. Det är en förmån att kunna se samma föreställning flera gånger eftersom man uppfattar saker och händelser bättre och man kommer underfund med sammanhangen. För mig iallafall för jag är nog lite trögare än andra. Ibland tar det tid att förstå. Men den är värd att se. Att man sedan har trevlig sällskap med gör ju inte saken sömre så tack Marianne för att du ville gå med.
Ja just det. För andra gången i mitt konstnärliga liv är jag med på en konstutställning. Denna gången på Medborgarskolan. Det är aquarellagruppen (ja vi kallar oss så) som ställer ut. Vi är ett härligt gäng som målar varannan vecka. I söndags hade vi hyrt in en konstnär som undervisade oss i naturmåleri hela dagen. En härlig dag med både lyckade och mindre lyckade resultat. Ja vi har några riktigt duktiga tjejer. som har haft flera egna separatutställningar, men som är ödmjuka och helt underbara med att dela med sig av sina kunskaper.
Ska se om jag kan få med någon bild därifrån framöver.
Nej nu slutar jag för denna gången även om det har hänt många fler saker. Nu ska jag förbereda för ölprovning som ska ske här hemma om några timmar. Men det blir nog ingen blogg om det.. Har lärt mig min läxa.
Så ha det så bra. Ska även titta till Ida som varit hos doktorn i Sydney. Ja på tal om det så har svininfluensan troligen kommit till Sjöbo och vårt lilla bostadskvarter... Inte kul alls. Så det gäller att hålla distans till grannarna...

Kommentarer
Postat av: Skogsviola

Kul att du skrivit lite igen! Jag beundrar din energi med både jobb, studier och målning (plus att jag vet att du tränar fysiskt också) Jag förstår att du ser fram emot att hälsa på dottern. Vi har gjort det samma denna helg även om det inte är lika långt som till Australien. Men hon har å andra sidan bott ifrån oss i många år vid det här laget. Längtan lever oavsett avstånd. Må så gott på resan och hälsa Ida!

2009-11-22 @ 17:46:54
URL: http://skogsviola.blogspot.com
Postat av: ida

Kul att du skriver igen! Hur går utställningen? Vilka tavlor har du med, ngn som jag vet vilken det är? Sa till Emelie att du säkert uppskattar att hon kommer och hälsar på ibland, och det verkar du ju göra! :) Bad henne också särskilt om att säga att det luktar såå gott med nybakade bullar! Kände att det kanske är bra för dig att ha en "dotter" som tycker det ;) Tror dock jag har ändrat mig lite, det luktar nog ganska gott iaf, i vilket fall som helst smakar det vääldigt bra :)



Har skickat ett mail till din hemmamail angående Hilton, de hade svarat, antar att du kanske kollar mailen när du kommer hem.



Ha det bra nu och lova att du tar det lugnt, lugnare än du tror att du behöver!

2009-11-23 @ 13:49:12
URL: http://whenthenisnow.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0