This is it!!!!

Ja nu sitter jag här igen. En vecka hårt arbete är till ända och en intensiv helg är slut. På jobbet körde vi dubbla kurser i veckan som har gått. En vanlig treveckorskurs startade och samtidigt en finsk 1-veckas kurs. Tack och lov finns det bra medarbetare så det har funkat bra.  Leila gick in och tog en del lektioner  och så kom min räddande ängel från Flen (Malmköping) Det finns mer än violer i Flen det kan jag lova. Det är lite kul att vi fortfarande har kontakt. Jag och Seija som hon heter gick heminstruktörsutbildningen ihop 1993. Hon är helt suverän och mycket duktig. Och så pratar hon finska vilket är ett extra plus. Vi har haft fina dagar ihop då hon har bott hos oss. Och i torsdags kom hennes familj och bodde i sommarstugan. så i går kväll var jag och Jan utbjudna till stugan som gäster till dem. Lite kul känsla av att vara gäst i sitt eget hem. De hade gjort så fint och lagat en helt underbar middag med såväl ox- och fläskfilé. Kvällen hann övergå till natt och nästan morgon innan jag och Jan promenerade hem i månskenet. Nedan två bilder från kvällen. Ursäkta att du får vrida på huvudet för den ena bilden men det skadar väl inte med lite gymnastik för du har säkert suttit framför datorn alldeles för länge ändå!

                    


På förmiddagen löste vi melodikrysset som vanligt och hade den obligatoriska och alltid lika roliga pratstunden med min svägerska Berit. Det har blivit en kär tradition. Men så mitt i allt ringde min bror Stig och vi började prata Australien eftersom det är till hans dotter Karin jag ska åka och där Ida nu befinner sig. Det är kul att prata med Stig eftersom man alltid kommer in på lite djupare och intressanta ämnen. Han varnade för att åka upp till norra delen då det är tropisk klimat däruppe och man bör nog ha lite mer vaccinatin för att klara sig. Så det blir nog inget med det. Han kunde inte förstå hur man kan längta efter den värmen. Men så har han väl inte  gått och frusit halva året heller. Men kanske stora Bariärrevet får dett besök. Men får titta lite mer på avstånden man lurar sig med kartan. Men jag ska se till att vi träffas och kan prata mer om detta och mycket annat.  Åker hem till mamma nästa vecka och kan då göra en utflykt till Värnamo och hälsa på dem. Det finns alltid alternativ.
Har pluggat en del i helgen oxå. Det är svårt nu. Är så dålig på det här med kikare och olika typer av förstoringalternativ. Har även suttit och repterat uträkningara för förstoring, läsavstånd och refraktioner. Det är kul men hundan vad tid det tar för att det ska fastna där uppe i skallen. Tror snart att det är något fel i hjärnan för jag tycker inte det fastnar någonting. Limmet har torkat!!!!
Ska se om jag kan få hjälp i veckan av mina "kolleger" tillika studiekamrater på syncentralen. Måste få en del förklarat och visat för mig för att komma vidare.
Nog om detta. Nu stundar en ny vecka med nya utmaningar. Ska gratta Emelie på onsdag då hon fyller 20 år.Oj det var längesedan för en annan. Men det var en härlig tid. Jobbade på Mobergs, roade sig med kompisarna på helgerna och jag och mamma hade det bra och fint därhemma.  Läste i din blogg Ida om dina livstankar. Det var kul att se att du upplever att du haft en bra uppväxt. Detsamma säger jag om min uppväxt. Beundrar mor Elin för allt hon har klarat av och på det sätt hon har gjort det. Och för den person hon är idag. En fin förebild som jag har framför ögonen. Alltid positiv och energisk. Aldrig ett ont ord om någon annan även om en del inte alltid var så snälla. Ja vi får se om jag kan härma henne. 
Nej nu slutar jag för denna gången inte så mycket vettigt men lite info om vad som händer här omkring.  Avslutar med några bilder från blodlönnen i stugan.







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0