En fin helg är tillända!

Ja det har varit en rolig och trevlig helg. I fredags åkte jag i världens snöoväder till Anderstorp för att gratulera min kära gamla mor som fylle 93 år dagen innan. Det gick i ca 50 km och ändå kände man att det gled lite då och då. Men sakta och säkert kom man framåt. Det var inte lönt att försöka ha bråttom. Väl framme packade jag in henne i bilen, hämtade min kära svägerska Berit och sedan drog vi iväg genom skogen till Bredaryd för att shoppa loss. Oj vad vi hittade. En hel uppsättning till Elin: jumper, tröja och kjol. Tror hon blir jättefin i det. Ska bli kul att se. Själv hittade jag en långblus. Berit fick även hon lite i sin kasse. En härlig middag fick vi också i oss, ja inte Elin förståss men en kaffe och lite bakelse gick ner iallafall. Sedan bar det av hemåt på småväger förbi Kulltorp och Gnosjö. En trevlig dag som jag och mamma avslutade hemma hos henne, och framåt seneftermiddagen åkte jag hemåt igen. Då var all snö borta och man kunde gasa på.Väl hemma bakade jag en ny kaka, efter recept från Berit, för att ha till morgondagen. Hade bjudit in lite gäster nämnligen. 
Men lördagen började med att jag åkte till jobbet vid 7-tiden. Vi hade kurs över helgen. Men vi tog med de två kursdeltagarna till Borås lasarett där det var utställning om ögat och synen. Mycket bra med föreläsningar och utställningar. Kan inte återge allt men lärorikt! Tillbaks till Fristad och sedan hem för att förbereda för gästerna. Jag kan väl tala om att det var min födelsedag och jag fick så fina rosor av Jan och Kristofer. Långa stjälkar och stora mörkröda blommor. Underbara!  Men till kvällen kom Steve och Birgitta, Eva Brandt och Mats och Birgitta Jönsson. Och det blev en sådan jättefin och trevlig kväll som slutade vid 01.-tiden. Sedan var det upp igen på söndag morgon för att åka till jobbet. Visst var det lite sömnigt men det gick. Var där till ca 14.30 . Väl hemkommen åkte jag och Jan till stugan för att lägga ut täcktyg under friggeboden för att förhindra ogräs att växa. Det hade inte hänt något där trots det fina vädret under söndagen. Men det blir väl framöver.
Så idag måndag har jag ansökt och troligtvis fått visum till Australien. Har lyckats skriva ut det efter mycket om och besvär. Ibland funkar det. Så nu är allt klart förutom att jag inte formellt fått tjänstledigt, men muntligt så jag hoppas det gäller så länge.
Oj det blir mycket så nu slutar jag. Ska försöka lägga in bilden från i lördags morse när all snön kom. Imorgon bitti åker jag till Kalmar för att vara där i två dagar med min utbildning. Ny inlämning på söndag!!!  så godnatt och sov gott.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0