En härlig söndag!

Jo den här söndagen började bra! Min mobil började surra strax innan nio. Den vanliga rösten som anropade herr Storch hördes. Ett SMS så här dags???? Upp som ett skott för det kunde nog bara vara en person som söker kontakt vid denna arla timma. Jojomensan det var den jag trodde - Ida från den undre världen var på gång. Så upp och hoppa, på med tevattnet och fram med frukost och starta upp datorn.. för nu ska vi ha direktkontakt en stund. HÄRLIGT! Jo det blev en stund drygt 1½ timme. Men det gick fort. Fick även kontakt med Karin vilket var mycket roligt. Elin och Sigrid kom oxå. Det är ju helt fantastiskt att vi kunde sitta där och prata och se varandra med bara en anings fördröjning.  Det känns inte som om Ida är så långt borta när man kan se varandra. Pratade lite om att jag förhoppningsvis kommer ner till dem över jul. Tack Karin för att ni vill ta emot mig. Det känns bra. Får börja med att söka visum och pass. Mitt rosa gäller ju inte längre!!! Och titta om det finns något bra flyg kan ju vara bra. Att åka själv är väl inte så roligt men det får bli så iallafall.  
Nu gick de ju inte så bra med Skype förståss så Ida ordnade till så att jag även har hotmail nu och kan gå in på MSM eller något sådant. Men det funkade bättre.
Ska nu skriva ner en låååång lista med alla olika dataplatser, adresser och lösenord. Det är ju helt hopplöst! Förstår inte de som har tid och ork att hålla sig uppdaterade med allt det här. Kan inte finnas mycket annat i deras tillvaro.....
Efter detta fina och vardagspratandet promenerade jag ut till stugan medan Jan och Kristofer tog bilen för att köpa virke. De mötte upp där senare. Tog då denna bilden påden nu så omtalade friggeboden. Tyvärr så blev det ingen taklagsfest i helgen. Men det får välkomma senare. Serinte mycket ut men den blir nog fin.
Så här ser dörren ut som ska monteras dit vad det lider. Fast jag hoppas den kommer på rätt håll då förstås.
koffe och Anton(klasskamraten) var ute en stund och drog elledningar medan jag och Jan gick upp till vår lilla göl uppe på åsen där vi tar vatten till utebevattningen. Skulle dra ur den ur sjön. Det blev en lite strapatsrik vandring på lite okända marker. Men vi kom både dit vi skulle och kunde dra upp slangen och vi kom hem också. Det var inte det bästa höstvädret men det var ändå en fin promenad. Och vet du gumman vad vi hittade???? jo titta vad jag fick i stekpannan när vi kom hem....
Förlåt att bilden blev sned men det blev lite stekta kantareller....
Så nu vet jag vart vi ska gå när du kommer hem till nästa höst..
Väl hemma efter att ha lagat mat satte jag en deg för bullar. Och allt flöt väl på sådär bra ända till jag skulle baka ut dem och hade börjat med första tredjedelen. Resten var kvar i bunken som stod i diskhon..... Men där skulle den aldrig stått. För vem kom och sköljde sina händer rakt ovanför....Guess. Jo han som inte ser..... Så det blev bara att slänga degen och skriva upp jäst på handlingsnotan. 20 bullar hann jag iallafall rädda. Men Emelie, vänta ett par dagar om du vill ha nybkta bullar. Då kan du ta med farsgubben oxå om han hinner. 
Thats life! full av överraskningar.  Men då hann jag iallafall skriva lite här istället. Kram på er alla därute!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0