En helt vanlig dag

Studiemotivationen!
Håller på att förgås av mina studier. Börjar tappa tron på mig själv och mina kunskaper. Men imorgon kväll ska jag få lite draghjälp av två kolleger. yeppiii! Kanske det kan lossna då. Saknar diskussionsmöjligheterna när man nu läser på distans. Har bara mina böcker och datorn att förlita mig till och de svarar inte alltid på mina frågor. Men klarar jag denna delen fram till söndag och får godkänt så ska det nog gå med nästa del som jag tror är lite lättare. Hoppas det iallafall. Har blivit godkänd hittills på de två tidigare kurserna. De är alltid ett plus.
Familjen:
Kristofer var hemma från sin praktik idag. Hade en mycket ful hals som inte borde visas för allmänheten. Men framåt eftermiddagen piggnade han till och kunde ta med Jan till byggfirman och hämta ytterdörren till Friggeboden och köra den till stugan. Ja på tal om Friggeboden så är nu takstolarna på plats. Dags för taklagsfest till helgen kanske. Ja och på tal om stugan så har en nytillkommen granne borrat en brunn vilket ledde till att hans granne tvärs över gatan, (Barbros granne på andra sidan) blev av med allt sitt vatten i sin brunn! + att tvättmaskinen pajade eftersom den var igång och vattnet tog slut. Undrar hur detta ska gå. Ingen bra början för grannsämjan kanske. Och sedan hörde jag att vår granne längre bort och tidigare Jans frisör, Arne Danielsson, i helgen. Men han har ju varit dålig ett tag så de kanske var väntat. Ja det var lite skvaller från Lakhallsvägen.
Och själv satte jag igång att baka bröd här ikväll. Det luktar så gott och är ganska avkopplande. Har köpt jäst och ska försöka baka lite bullar framåt i veckan.
Och Ida, min underbara gullunge, som alldeles nyss kommit på att hon blivit vuxen, ska nu ut och söka jobb. Ja då har man nog kommit en bit upp i vuxenvärlden. Det minner mig om forna dar då man skulle söka jobb. Svårigheterna med att skriva ansökan så att den lät bra, såg bra ut och inte var för stel. Nervositeten med intervjuerna och sedan spänningen och väntan innan man fick ett besked. Ja det var tider det. Men också glädjen när man fick ett positivt svar och ett jobb som man ville ha. Hoppas Ida får uppleva samma glädje de närmaste dagarna.
Det är mörkt ute nu och inbjuder till att börja tända ljus och mysa lite. ´Kunde inte låta bli igår utan tittade på programmet som alla pratar om "svenska Holywoodfruar". Det är u inte klokt att man bara kommer på att göra något sådant. Inget program som jag kommer att se mer på iallafall. Helt kass!!! Jag väntar nog till helgen och tittar på Här är ditt liv eller/och Skavlan. Betydligt trevligare.
Och med det stänger jag butiken för ikväll. Hoppas du haft en trevlig stund. Jag har iallafall skrivit av mig en del. Ha' de'


Kommentarer
Postat av: Din låtsasdotter.

Hej Kristina!



Du ska definitivt inte tappa tron på dig själv!

om jag hade en bråkdel av din kunskap skulle jag vara överlycklig :)



Och sen såg jag lite längre ner att du hade bakat bröd så jag kommer gärna förbi på lite kaffe och nybakat bröd någon dag ? :)



ha det bra!

kram emelie.

2009-10-07 @ 10:01:00
Postat av: ida

Vad duktig du är påatt uppdatera din blogg! Jag blir så stolt över dig! Vad hade hänt med koffe? Var han förkyld eller slagit sig, fattade inte vad du menade riktigt... Du får ta med dig din mobiol till stugan ngn dag när du åker dit och ta ett kort på hur långt de kommit så jag kan se hur det kommer se ut! Surt det där med grannen, hoppas det ordnade upp sig på ett bra sätt. Och väldigt tråkigt det som hänt Arne...:( Allt för många har dött sedan jag åkte... Var ute och förökste fixa ett jobb idag, har lämnat ut 9 st cv.n så får hoppas på att ngn hör av sig, ska leta runt lite mer oxå.

Vad sugen jag blev på bullar när du sa att du skulle baka det, även om det inte luktar gott så smakar alltid dina bullar väldigt gott!



Jag och Karin har fastnat i hollywood fruarna här, kollade precis på sista avsnittet, de är ju helt blåsta! Speciellt Ankan! Men kul att se på är det minsann!



Blev ett litet osammanhängade svar men det fanns så mycket att svara på!



Lycka till med ditt pluggande, inte långt kvar nu, du kommer klara det galant! Sen efteråt får ni ha ngn tentafest eller ngt! Lite svårt kanske att ha det med dem du pluggar med men bjud in lite andra människor ist!

2009-10-07 @ 13:51:51
URL: http://whenthenisnow.blogg.se/
Postat av: mmamma

Emelie du är inte på låtsas du är bonus!!! Och du är mer än välkommen. men kom fort för det tar snart slut..

Till dig Ida gumman så ska vi ut till stugan i helgen och tömma vattnet så då ska jag ta lite kort. Koffe var bara förkyld, inget allvarligt och jag håller tummarna för dig med jobben.

kram på er båda två...

2009-10-07 @ 20:39:25
Postat av: bonusdottern

nu i helgen jobbar jag ju och så, men nästa vecka svänger jag gärna förbi på en kopp kaffe någon kväll om ni inte har alltför fullt upp ^^. kram

2009-10-08 @ 22:50:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0