En sten har lossnat från mitt bröst!

Ja precis så känns det just nu. Har skickat in mina uppgifter till Högskolan i Kalmar för den här omgången. Så nu pustar jag ut ett tag. Nu är det bara att vänta på om man blir godkänd eller ej. Men nu kan jag inte göra mer. Har suttit i princip hela den här underbara dagen men näsan i läxböckerna. Men jag har även lärt mig en hel del så det är ju inte bara elände. Jag gör ju detta för att lära mig mer så då får det väl vara så här. Nästa avsnitt som börjar på måndag handlar mer om lästräning med optik tror jag och då blir det nog lite roligare och mer intressant för min del. Nu har det mest varit för optikernas arbete, som jag i och för sig behöver veta en del om oxå.  Nog om detta nu.
En del av förmiddagen gick ju naturligtvis åt att lösa melodikrysset och det traditionella och alltid lika roliga telefonsamtalet med Berith min svägerska efteråt. Idag kunde jag ringa innan snabbgenomgången då jag hade klarat av det. Och Ida, jag saknade inte din telefon!!!! Det är en fin tradition vi har Berith och jag. Men idag blev det inte så långt samtal. Gissningsvis en halvtimme kanske. Ibland kan vi sitta en timme och prata om allt mellan himmel och jord utan att tröttna. Ser fram emot nästa lördag....
Nätterna är kalla nu så det är till att skrapa bilrutor på morgnarna, de morgnarna när Kristofer arbetar vill säga. Det är då vi går upp lite tidigare. Han ska vara i Dalsjöfors kl. 07.00. Det är tre dagar i veckan mån-onsdag.
Tror han trivs ganska bra. Han är väl som många andra killar. de säger inte så mycket. - De ä väl bra! får man till svar om man frågar. Kanske jag får lära mig att ställa de rätta frågorna och kanske fråga mer, utan att bli tjatig. Vilken avvägning!!! Den här helgen arbetar han på Harry's. Ikväll från 18.00 till 03.00. Det blir nog att göra med tanke på att Sverige möter Danmark i fotboll. Får nog sätta mig och titta på den oxå. Sänder de den i Sydney också tro?????
Nu började Jan spela på pianot. Det är trevligt att höra. Men Bagheera tyckte nog inte detsamma för han satte genast igång att jama och ville ut!!! Det är väl en av alla de saker man saknar nu när du inte är hemma gumman. Även om du inte satt vid pianot varje kväll så var det mysigt när du gjorde det. Det är tur att pappa är skapar lite stämning. Det låter ju inte så mycket om mig när jag sitter här vid datorn och jag är nog inget trevligt sällskap heller. Men det är kul att skriva.
Imorgon ska jag ta mig ut till stugan för att dels se hur långt de har kommit med Friggeboden och ta kort. (evigt tjatande om friggeboden) och så ska vi koppla bort sjövattnet. I år är det min tur att göra det. Får se hur jag ska lyckas. Koffe får följa med upp till sjön. Det ska bli kul att se hur det ser ut där nu. Det var några år sedan jag var där sist. Det sägs att det har vuxit igen en del och det kan jag tänka mig. Får väl gå den långa vägen borta vid Danielssons. Kanske man kan hitta någon svamp om det inte är försent.
Även om det är kallt på nätterna så har det varit skönt på dagarna. En riktig fin höst så här långt.
Kanske jag kan få till det där bullbaket som jag tänkt göra hela veckan. Så du får något att bita i när du kommer någon kväll nästa vecka Emelie. Ska bli kul när hon/du dyker upp.
Det är ju också lite annorlunda nu för det ramlar inte in massa trevliga tjejer lika ofta som tidigare. Och inga som bakar biskvier eller annat smågott. Har inte lyckats få Koffe till det. Varken till att dra hit massa tjejer eller att baka. Men det kanske kommer.
Men nu ska jag försöka plocka lite i mina andra saker så jag säger godnatt och hej för denna gången.




Kommentarer
Postat av: Ida

Hej! Vad skönt att du lämnat in arbetet nu! Grattis! :) Måste kännas jättebra!? Det är tur att vi har den där värmen i rutan så slipper ni skrapa rutorna där fram iaf! Känns lite konsitgt att det har blivit så kallt så fort. Nej matchen skulle tydligen inte sändas här efter vad jag har hört, även om den gjort det så hade jag förmodligen inte tittat eftersom den skulle börja klockan 4 på morgonen då... Och riktigt så mycket bryr jag mig inte om att se den ;) Vad blev det?? Vann Sverige?



Jag saknar pianot lite då och då faktiskt, det är ändå ganska kul att spela lite då och då. Lycka till med att koppla bort vattnet, detgår säkert bra!



Tänkte att vi kanske kunde skypa ikväll om du är hemma under söndag förmiddag? jag skickar ett sms senare för vet inte hur ofta du läser här inne.



puss å kram

2009-10-10 @ 23:56:23
URL: http://whenthenisnow.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0