Söndag kväll

Söndag kväll och allt är tyst och stilla. Kristofer sover troligtvis och Jan sitter nere i bastun. Och jag har gett upp mina studier för idag. Har skickat in en uppgift och ska läsa vidare i veckan. Det är nästan så att jag ger upp nu. Men kommer jag igenom denna kursen så ska jag nog klara av det. Sista inlämningen är på söndag. Det är tråkigt att det ska vara så svårt när det är så intressant. Skulle behöva fler personer omkring mig som kunde förklara allt det där man inte förstår eller kan sätta fingret på. Men men men det löser sig...
Det har varit en grå dag idag. Regn och blåst så det har inte gjort något att jag hållit mig inomhus. Men det känns inte som om man gjort något heller. skulle bakat bröd men det har inte blivit. Får ta det i veckan isället. 
skule egentligen varit i Göteborg med två andra tjejer men åkte inte utan tog tag i böckerna. Och det kändes nog ganska bra även om jag hade velat träffa dem. Har man satt sig i båten så får man lov att ro den i land oxå.!

Veronica och Anders + Mattias och Maria (en kompis till Veronica) deltog i en multisport tävling i går. Anders och Veronica kom 8:a i deras klass(kanske 50 startande) Mattias och Maria hade den 13e bästa tiden men missade en kontroll så de fick ingen placering. Tråkigt! Men det är inte dåligt. De ska paddla kanot, simma?, orientering och cykla. Jag tror de höll på i ca 4 timmar och det är nog inget dåligt tempo men det var nog dåligt väder.

Här har verkligen hösten kommit nu. bladen har gulnat och blåsten har tagit i. Ska se om jag kan komma ut i trädgården och rensa bort det gamla. ska flytta buskarna vid trappan till stora gräsmattan vid parken.Har köpt lite ljung som jag tänkt plantera vid trappan istället. De är inte så vidlyftiga. Men buskarna kan nog bli riktigt stora och fina om de får möjlighet att bre ut sig. Ska även till stugan och plocka ner bönorna som jag kan ha till nästa sommar. Tomaterna har nog frusit. De som var kvar. Men det är trevlig och avkopplande att få röja runt i trädgården. 
Det har inte blivit något gjort med friggeboden. Det har varit för dåligt väder.
Koffe och cykelgänget hade uppvisning vid nya Onyx igår. De fick mest vara inomhus då det regnade för mycket. Vika fina lokaler de har skaffat sig. Onyx alltså. Och vad många olika energi- och hälsodrycker det finns att välja melllan. De stod på rad och gjorde reklam för än det ena och än det andra. Och allt var det bra för något. Så jag och Marianne Ödh som var med gick därifrån med massor av energi i kroppen, utan att behövt röra ett enda redskap! Det är inte dåligt....
Elfsborg har spelat sin ödematch mot AIK ikväll 0-0 blev det Tyvärr. AIK leder med 51 poäng mot Göteborg som tvåa och Elfsborg trea, båda har 47 poäng  Kalmar ligger fyra på 45 poäng. Så nu är det nog kört att vinna serien.
Så med detta säger jag nu godnatt och så hoppas jag att jag har något bra att säga nästa gång.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0