söndag kväll

Ja då är det söndag kväll och helgen är snart slut. Har haft en mysig pratstund med Ida. har lite svårt att höra men det är ju ändå helt fantastiskt att både ha bild och ljud. Kan inte rå för det men jag tycker hon har varit borta länge redan.... Men fördelen, fast jag vet egentligen inte om det är en fördel, är att jag lärt mig det här med blogg och skype. Just nu smet jag från strykbrädan för att hinna skriva lite innan Koffe kommer hem från stugan. Då vill han nog ha datorn. Han är där och drar elektriska ledningar för friggeboden. Har god hjälp av Jan. Så jag har varit och är ensam några timmar. Har hunnit baka, göra mina läxor, pratat med Ida nästan en timme och påbörjat stryktvätten. Ja och så min kära mamma har naturligtvis fått ett telefonsamtal hon också. Det är mulet men en fin höstdag. Ca 15 grader och solen har faktiskt tittat fram lite då och då. Har ju börjat läsa en kurs på högskolan i Kalmar ang. synrehabiliteirng. Naturligtvis. Läste nu ett utdrag ur WHO's anteckningar att dryga 80% av de som har en synskada skulle kunna behandlas och bli bra. Det är ju inte klokt. Men det är ju så att över 80 % av de som har en synskada bor i u-land. Det säger kanske en del. Visst är livet orättvist.  men nu ska jag titta lite på resförslag. Se om det finns något till Australien! Förresten man får väl gratta Australien till sitt första VMguld i linjelopp. Som de fick idag. Bilden är från en söndag när vi fick njuta av nybakad kalvdans. En underbar arbetskamrat kom med råmjölk. Och min mor fick åt med god aptit. Det var härligt att se.
.En söndag på Torggatan. Det var ett tag sedan vi åt Kalvdans. Hade fått råmjölk av en underbar arbetskamrat. Tre njutningsfulla blev resultatet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0