Våren har kommit!

Ja vilken underbar dag idag! Ja förresten hela den gångna veckan har gått i vårens och framtidens tecken. Är nästan klar med trädgården här hemma nu. Har lite fönster kvar som ska putsas innan det är dags att ta sig ut till stugan och börja röja. Har iallafall satt ut dynorna på innealtanen och satt på vattnet. Så nästa helg blir det förhoppningsvis att vi stannar över.
Har varit ganska flitig även om tröttheten vill ta makten över mig. Kämpar emot med all den kraft jag har, och hoppas att den ska räcka till.  
Idag den trettonde april fikade vi för första gången i år i vår pensionärskuvös tillsammans med bonustjejen och hennes käre far. Till kaffet serverade jag faktiskt nästan nybakade bullar. De tillverkades i söndags och är nästan till hälften uppätna nu. Det är väl precis så det ska vara. Ljumma bullar och ett glas kall mjölk! hmmmmmm....
Och så introducerade jag symaskinen till blivande textildesignern! Vi hade en trevlig stund med att göra om ett par långbyxor till shorts. Resultatet blev godkänd men inte mer. Vi får nog träna lite mer. Men inga större problem så jag har nog säkrat min framtida klädkollektion!!! Specialdesignad och figursytt. Inte dumt alls. 
Stilen är det inte något fel på heller. Kolla in:



Kommentarer
Postat av: Ida

Haha, jag dor!! Det ser bra ut Emelie, jag forvantar mig lite specialdesignade klader sedan nar du oppnar din affar! Och glom for allt inte i vems kok du larde dig sy ;)



Vad harligt det later med en nyrensad tradgard mamma! Bra jobbat! Skont att varen har kommit till er, aven om det kanns lite konstigt att alla langtar efter varme da det ar konstant varmt har (forutom idag da).

Kramar

2010-04-16 @ 10:14:11
URL: http://whenthenisnow.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0