Melodifestivalen

Melodi













festivalen i mitt hjärta! Nej så illa är det inte och efter gårdagen börjar jag undra om jag ska fortsätta titta på det. Det var segt och fjantigt. Och det var väl ingen direkt hit som fastnade. Favoriten blev nog Anders Ekborg men han gick ju tyvärr inte vidare. Det var i mitt tycke den som hade bäst röst. Den bästa låten var nog Road salt av Pain of Salvation. Den var fin! Men som alltid så är det en smakfråga.
Men de som gick direkt till final var Salem Al Fakir och Ola  och till andra chansen gick Pain of Salvation och Jessica Andersson. Så nu håller jag på Pain of Salvation.
I fredags invigdes äntligen den nya skatehallen här i Borås. En idrottshall för skate- och freerideåkare. Naturligtvis var Kristofer där och cyklade tillsammans med övriga gänget. Ett fin instats av Borås kommun att bygga denna fina hall. Bara cykelgänget har sedan bildandet av sin förening inom IFK Borås ca 200 medlemmar. Skategänget kan jag tro är ännu fler. Så det lär nog bli trångt i hallen. Men kul är det även om jag tycker att cyklingen är lite väl häftig och att jag inte vågar titta alla gånger. Men nu kan de cykla i Borås året om och behöver inte åka till Göteborg, Lidköping eller någon annanstans. Och det är ju bra.
Idag blev det dock ingen skidåkning. Var i valet och kvalet om jag skulle åka klassikerskidan eller ej. Men jag avstod. Vad det är svårt att bestämma sig ibland. Men det var nog bra. jag och Jan gick till stugan istället och pulsade i snö upp till knäna. Inte nog med backen upp, men all snö!!!

Jan på väg upp till stuganOj bilden blev väldigt blå. men jag lovar snön var vit! Väldigt vit och orörd.
Så för denna gången: Godnatt eller godmorgon. Snart gryr ännu en outforskad dag.

Kommentarer
Postat av: Vendla

Det ser ut ungefär som vid vår stuga. Vi fick pulsa när vi var där i fredags, Leif hade inte hunnit ploga. Men vi fick rätt bra motion! Vad beträffar melodifestivalen hade vi betydligt trevligare med våra gäster!

2010-02-08 @ 12:30:14
URL: http://skogsviola.blogspot.com
Postat av: Anonym

Kan nog förstå att ni hade det trevligare. Vi hade inga gäster!!!

2010-02-08 @ 22:49:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0