undebara vinter!

Bara några rader och bilder till dig Ida. Men inte för att du ska få hemlängtan utan bara visa hur det ser ut här just nu. Jan och Kristofer har varit ute på taket och skottat bort snö. Rasrisken och att det läcker in börjar bli ganska stor. En del av taket till Lundbyhallen har rasat. Tack och lov hann fotbollskillarna ut. Alla idrottsanläggningar är stängda tills vidare. Kristofer fick gå hem vid 11 idag för rasrisk i vissa delar av skolan. En bra början efter ett sportlov i Österrike. Vi har nu börjat prata så smått om lusten att åka iväg nästa år. Emelie nappar och Arestav/Johansson har också haft det i tankarna. Så vem vet? Det kanske kan bli verklighet!
Vägarna är bara hälften så breda och det är gott om snö för att få fina skidspår.
Jag var  ute och körde mitt sista långpass i går, 2,5 mil. Detta innan Tjejvasan på lördag. Rose-Marie gjorde mig sällskap de första 8 km, viket var mycket trevligt. Det är alltid kul att åka tillsammans med någon. Får se om det blir något kortare pass i veckan. Isåfall en kväll på elljusspåret i Bredared.
Anne på jobbet har fått en liten kille och Irene har blivit farmor 7 veckor för tidigt. Bagheera går inte ut mer än absolut nödvändigt och det är kanske 1 gång i veckan! Han har inte förstått njutningen av vår underbara vinter.
Några bilder från vår trädgård för att visa hur mycket snö det är. Titta på staketet och brunnen så kan man få en viss uppfattning.

kan ju säga det med att när bilen står på garageuppfarten så syns han inte för det är så mycket snö på sidorna.
Kylan har väl hållit sig nu kring -5 C men inatt slog det till och sjönk till ca -23 C för att i eftermiddag landa på ca  -5 igen. Så här hemma i köket hade vi +16 C. Lite skillnad mot Australien!
Men jag kan inte rå för det men jag tycker det är sagolikt nästan överallt. Och ag hoppas vi får behålla det ett bra tag till. Kram på er alla vinterälskare och även en kram till er andra också.

Kommentarer
Postat av: ida

Ibland tycker jag inte om dig.... Du måste sluta posta såndanahär inlägg ;) hihi! Coolt med tak som rasar och koffe som slipper skolan. Hade varit grymt att få uppleva denna vintern, hoppas på en likadan nästa år!



Lycka till på Vasaloppet, ska följa dig om det inte är mitt i natten här ;) Ta det lugnt i backarna så att du inte drar ngn axel ur led...

Kramar

2010-02-25 @ 03:03:53
URL: http://whenthenisnow.blogg.se/
Postat av: mamma

Ska göra lite andra bilder till nästa gång!! Tack för ditt stöd ska smsa mitt startnummer så kan du se hur det går för mig via datorn. Vasaloppet.se! Kram

2010-02-25 @ 23:28:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0