Underbara vackra vinter!

Jag säger det igen! Vilken undebart vacker morgon vi har haft idag! -18 grader, klarblå himmel, strålande sol (när den kom upp) och gnistrande,glimmande frostnypna träd. Det kan inte bli vackrare!
Igår eftermiddag var jag ute och åkte skidor med en arbetskamrat och vän. Och det var helt underbar natur och spår. Mit ute i skog och på myr med massor av snö på träden. Vi funderade när vi hade det så vackert och så mycket snö senast. Vi kom inte på det. Men vad gör det vi lever ju här och nu. Och det är nu vi kan njuta. Har lite svårt att förstå de som är trötta på detta och vill att snön ska försvinna. Då blir det ju bara slask och töväder fram till april och det vet jag inte om de är så mycket bättre. Ser även fram emot söndag då vi förhoppningsvis blir flera som ska åka skidor samtidigt. Bl.a. gamla arbetskamrater hoppas jag! Tycker det är kul när man kan entuasmera (rättstavat???) andra. Och det har jag kanske lyckats med, min väninna förra helgen, trots platt fall i skidspåret.
Men det är klart, allt är inte så underbart med vintern. Vårt läckage i taket som rinner ner till TV-rummet är ju inte så kul. Men förhoppningsvis kan vi få det fixat och att det inte behöver bli så stora ingrepp. Har haft en kille här och tittat på det. Får se vad de kan hjälpa oss med. Just nu är jag ganska trött på att vara husägare. Håller nämnligen även på att rensa upp lite i källaren. Har kommit på att jag och min käre man är riktiga hamstrar som vill spara på en massa saker som vi egentligen inte använder. Vad sägs om tre bokhyllor med böcker, en fåtölj, en gammal jordglob med belysning, korgar av olika slag, pysselmaterial m.m. Tja jag tror vi skulle få in ganska regäl reskassa om vi ordnade med lite loppmarknad! Varför ska det vara så svårt att lämna ifrån sig saker och ting? Trodde att jag kommit ifrån det till en del. Får väl vänta på den stora katastrofen då man inte har några valmöjligheter. Eller att barnen tar med sig en del när de flyttar hemifrån. För vad annars samlar man på sig allt för?? Inte är det för eget bruk då man aldrig använder det.  Ja lite konstig är man nog allt och det ska man stå ut med, 24 timmar om dygnet!
Men nog om det sluta läs nu och njut av bilderna som kommer. En helt underbar morgon är till ända men minnena finns kvar!


Kommentarer
Postat av: Ida

Du skriver såna här inlägg bara för att reta mig eller hur!!?? Jag vill åka hem NU!!! Fåtöljen kan ni sälja vi kommer aldrig använda den mer ändå ;)

2010-02-12 @ 05:27:00
URL: http://whenthenisnow.blogg.se/
Postat av: Vendla

Maken meddelar att en gammal luttrad norrlänning har svårt att förstå entusiasmen (obs stavning) över vintern. Har man upplevt temperatur på -40 och snödjup 1½ m under en längre tid, så längtar man gärna efter våren. Dock var de gamla arbetskamraterna ute vid stugan och rotade fram skidor med tillbehör inför söndagen. Desutom - pröva blocket, där blir man av med det mesta!

2010-02-12 @ 08:47:13
URL: http://skogsviola.blogspot.com
Postat av: Anonym

Tack för tipsen! och fåtöljen kommer att hamna på lusharpan. ja lovar!

2010-02-13 @ 23:04:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0