Underbart har varat rätt länge!

Ja för visst är det väl en underbart fin vinter vi har!?
Har idag lockat med mig min väninna ut i skidspåret. Ja det blev två stycken till sist. Det var första gången för en av mina väninnor att åka längskidor, men jag tror inte det var sista gången hon åkte. Kul att kunna förmedla denna underbara vintermotion.
En förmiddag som bjöd på en strålande sol, snöbeklädda träd som kantade vår väg. Samt bergväggar med de mest fantastiska isformationer. En bäck som rann stilla en bit på vår skidväg, den ville inte riktigt frysa till. Ett fint skidspår som inte krävde några större utmaningar och möten med trevliga och glada skidåkare. Vad mer kan man önska sig?
Nej klaga inte på vår fina vintersäsong. Det är ju precis detta vi alla tidigare år sagt att vi ville ha. När vi gick där i slask och tö och tyckte det var allmänt trist.  Visst är det besvärligt i stadstrafiken och att tåg inte alltid kan komma och gå som planerat. Men i de stora hela: kan vi inte hantera det?
Något som vi dock kan hantera och som lockar till många diskussioner är den annalkande Melodifestivalen. Tycker nog det är lite kul att titta på fast mycket utdragen och seg. Säger som min mor: Det var bättre förr! När det var en kväll och inget mer. Får väl se hur det går. Oj det börjar ju nu så då ses vi igen om ett tag.........

Kommentarer
Postat av: Ida

Äntligen lite inlägg! Har väntat på det ska du veta ;) Vem gick vidare i melodifestivalen?

2010-02-07 @ 10:42:23
URL: http://whenthenisnow.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0